Hopp til hovedinnholdet

IKT servicefag

IKT-servicefaget omfatter brukerstøtte, opplæring og rådgivning/veiledning i forbindelse med virksomhetens IKT-infrastruktur. 

En IKT-servicefaglært vil få utstrakt kontakt med andre mennesker på alle nivåer i og utenfor virksomheten. For å løse problemer som brukerne har, vil det være viktig med gode evner til å kommunisere. Det legges derfor vekt på systematisk og nøyaktig arbeid, både selvstendig og i samarbeid med andre.  

Den IKT-servicefaglærte har kunnskaper og ferdigheter innen følgende områder: 

·         virksomhetens IKT-infrastruktur

·         kommunikasjon

·         informasjonssikkerhet

·         etikk og personvern

·         forskrifter, lover og avtaler

·         installasjon, bruk og vedlikehold av programvare

·         rådgivning, veiledning og opplæring i bruk av IKT-systemer

·         service og brukerstøtte

·         engelsk

·         skriftlig og muntlig framstilling

·         evne til å tenke nytt og være kreativ

Søknadsskjema for læreplass

Bli lærebedrift

Developed by Aplia - Powered by eZ Publish - Informasjonskapsler